torsdag 22. oktober 2015

Mønstermekking og korbuksekjærlighet.

Jeg synes altså at strikka kortbukser på småtasser er noe helt spesielt voldsomt sjarmerende. Og så er jeg så glad for at Veslegull vil bruke de jeg strikker til han. Så glad er jeg for det faktisk, at jeg har begynt å komponere egne mønster også. Dette er den første.. 

 Knitted short pants for my littlest gent. My own pattern. Trying to write it down :)

Ullgutten 

Rilledelen skal kanskje bli litt enklere i uttrykket, men ellers er jeg fornøyd. Planen er at dette, med tid og stunder, kan bli et lesbart og tolkbart mønster for andre enn meg selv også, he he. Et veldig ukjent landskap å prøve seg inn i, men veldig spennende :)


Garnet i kortbuksa, er Ask Hifa. Med en skikkelig sterk grønnfarge jeg falt sånn for, dog litt vanskelig å gjengi sånn fotografisk.

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Så fin, både designet og fargen! Kult at du lager mønster! Enig i at shortser er fint, vurderer å strikke en til en toåring jeg kjenner :)

    SvarSlett
  2. Lekker kort-bukse! Artig at det er på moten igjen. Så flink du er som prøver deg på å lage mønster. Lykke til!

    God torsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fin kortbukse og knall-lekker grønnfarge!

    SvarSlett
  4. Flott bukse! Morsomt med egenproduserte mønstre, stå på :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...