fredag 18. september 2015

Storesøsters lakenkjole, en omattattfortelling.



Et gammelt "hvitt" laken har blitt til en hjemmesydd og egenfarget lilla kjole til Storesøster. Dette var jammen et morsomt syprosjekt!


Mønsteret er Geranium dress, som jeg kjøpte i str. 6-12 år. Tutorialen er fyldig og god å følge, med nøyaktige bildebeskrivelser og tekst. 


Den høye 11-åringen har fått kjole i den største størrelsen. Jeg tror ikke det vil være fryktelig vanskelig å "strekke" mønsteret til str 13-14 år heller, om hun skulle ønske seg en ved en seinere anledning. Mønsteret kommer med flere forslag til halsåpninger og ermeløsninger også. 


Lillesøster har også ønsket seg en, så nå ligger det et fint gammelt blåblomstrete laken og venter på saksa :) Tipptopp!

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Så fiiin! Wow seier eg berre, både farging og saum! Gøyalt då, når resultatet vert så vellukka!

    SvarSlett
  2. Nydelig! Har lest mye pent om Geraniumdress, og den er jommen et allsidig mønster!

    SvarSlett
  3. Heldig storesøster, den ble jo kjempeskjønn :)

    SvarSlett
  4. Den var kjempesøt på ei flott jente!

    SvarSlett
  5. Det ble en veldig fin kjole!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...