fredag 4. januar 2013

En tom Cruiser med et tomt krus

Sorry, kremt, kunne ikke dy meg... 
Kruset poserer med Mannens nye votter. De heter Cruiser, og er gratismønster, hurra :) 

New mittens for Husband, knitted in a lovely wool alpaca yarn.

 Da ble det noe nytt til mannen, nytt garnbekjentskap og nytt mønster, også kjent som en Kinderegg-situasjon: Tre gode ting på en gang. (Takk for tips, To vrange) Vottene er strikket i en gråmelert Nepal fra Drops, og til herrestørrelsen brukte jeg over to nøster. Hvis jeg skal strikke disse en annen gang, tror jeg at mansjettene skal strikkes med færre masker, og heller legge ut tilsvarende. Mønsteret sa 46, men det holder nok godt med 40 eller 42. 
Enkle og fine votter til fornøyd mann, så da gjør det ikke så mye at disse ikke rakk å bli julegave. Fint å få gave i januar også... En del av vinteren igjen også, må vite ;)


Ha en fin dag!  

7 kommentarer:

  1. Supert med gave i januar, enda mer stas. Fine votter og vi kan vel dessverre regne med at vinteren ikke er helt over. Godt nytt år! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja her ligger snøen i allefall godt ;)

      Slett
  2. Flotte maskuline votter, ja!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...