onsdag 5. desember 2012

Pepperkaker, på fransk

Neida, jeg har ikke forsøkt meg på en oppskrift på fransk igjen... Google translator og jeg har et noe avmålt forhold... Men disse fant jeg hos Kinoko, og måtte bare prøve. Jeg har endret oppskriften litt fra originalen. Ikke fikk jeg 100 stk heller, men uansett: Knallgode, superenkle og smaker ypperlig til teen, kaffikoppen, gløggen eller et stort glass iskald melk. Enjoy!


100
Franske pepperkaker

2 dl mandler
200 g smør
1,5 dl sukker
1 dl lys sirup
1-2 ss sitronsaft eller appelsinjuice

1 ts malt ingefær
1 ts malt nellik
2-3 ts kanel

1 ts natron
ca 5 1/2 dl hvetemel

Hakk mandlene (Eller kjør dem i matmølla). Rør smør og sukker mykt. Bland i sirup, sitronsaft, krydder og mandlene. Rør ut natron i hvetemelet og bland inn. Form to tykke pølser, legg i plast og la dem hvile i noen timer i kjøleskapet.
Skjær tynne skiver med en skarrrrp kniv og stek på bakepapir midt i ovnen på 175 grader, 10-12 minutter.

Warning: Det kan hende du må bake disse en gang til før jul ;)

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...