søndag 24. april 2011

Mens vi venter på lammet

Finnes grenser for hvor mange ganger jeg kan ta bilder av det samme strikketøyet før jeg blir ferdig, så derfor, May I present: 
Klassebamsen!


... og dukka, sammen med to forholdsvis tomme påskeegg. 

Bamsen har vært med oss hele påska, og virker igrunn som en veltilpasset og rolig fyr, og det er jo bra. 
For de som ikke kjenner til begrepet klassebamse, kan jeg jo si at det er en bamse/figur som blir med barna hjem, gjerne over helgen, og så skriver man litt i en bamsebok, hva dyret og barnet har bedrevet tiden med. (Etterhvert kan ungene skrive litt selv, det er ofte stas) og læreren leser fra boka i klassen når man kommer tilbake på skolen.
Så nå sitter vi her da, mens lammesteika surrer i ovnen, figurene og jeg. Diskuterer litt hva jeg skal skrive i bamseboka for i dag. Det går visst ikke an å skrive om strikketøy i det hele tatt i en sånn bok. Enda godt man har en blogg. Der kan man vel igrunn skrive om både bamser, lammesteik og uferdig strikketøy, hvis det er det man føler for...

Ha en fin dag!




2 kommentarer:

  1. Vi hadde lam i dag-for andre gang...Klassebamsen har nok hatt en artig ferie!Klemz

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...